گالری ما

اطلاعات تماس

حمام سبک مدیترانه ای

حمام سبک مدیترانه ای؛ تعریفی دوباره از مینیمالیسم

سبک طراحی مدیترانه مدرن، پرطرفدارترین سبک طراحی داخلی در حال حاضر است. این سبک از مواد سنتی و روستیک مانند کاشی‌ های سفالی دست ‌ساز استفاده می ‌کند و با بهره‌مندی از مواد طبیعی، پالت رنگی گرم و خاکی و اشکال ارگانیک، مفهوم تازه ای به فضای حمام شما می دهد. حمام سبک مدیترانه ای را در ادامه بشناسید.

اگر دوست دارید در یک حمام لاکچری حمام کنید که به شما احساس حمام در یک فضای آفتابی و گرم را می دهد، سبک حمام مدیترانه مدرن که گاهی اوقات به عنوان ‘مدیترانه جدید’ نیز شناخته می ‌شود، ممکن است برای شما مناسب باشد. این سبک طراحی جذابیت دنیای قدیمی با پیچ و تاب مینیمال و در عین حال مجلل را با آرامش ترکیب می ‌کند و قطعاً روح شما را تغذیه خواهد کرد!

چگونه حمام مدیترانه ای خود را چیدمان کنم؟

وقتی صحبت از چیدمان حمام الهام گرفته از مدیترانه می شود، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. چیدمان باید کاربردی و کارآمد باشد تا منعکس کننده نیازها و خواسته های افرادی باشد که به طور منظم از آن استفاده می کنند.

به عنوان مثال، اگر به دنبال یک حمام اصیل مدیترانه ای هستید، می توانید ویژگی هایی مانند آبگرم را در آن قرار دهید. چیدمان باید شخصیت و احساس منحصر به فرد خانه شما را نیز منعکس کند، تا انتقال از یک فضا به فضای دیگر خانه به بسیار طبیعی و هماهنگ صورت بگیرد.

اگر به دنبال نکاتی برای انتخاب بهترین چیدمان حمام به سبک مدیترانه ای خود هستید، در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی آن‌ها بپردازیم :

App RoomSketcher یک ابزار طراحی خانه و پلان با کاربری آسان است که می توانید در رایانه یا تبلت خود از آن استفاده کنید. این نرم افزار، دارای المان های مربوط به طراحی حمام است که به شما امکان می دهد ایده های طراحی حمام مدیترانه ای خود را طراحی کرده و آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنید تا بتوانید با اطمینان پروژه خود را شروع کنید.

خواندن  حمام خود را با بودجه کم بازسازی کنید: بررسی 7 ایده شگفت انگیز بازسازی حمام

شما می توانید با طراحی یک پلان شروع کنید و سپس روی دکمه “مواد” کلیک کنید تا انواع مواد مورد نیاز برای اجرای پروژه مانند کاشی یا سنگ ها را بتوانید انتخاب کنید. در مرحله بعد، می توانید روکش ها را در جای خود در پلان کف خود بکشید. سپس وسایل حمام مانند وان، دوش، روشویی، سینک(ها) و توالت را اضافه کنید. حال می توانید لوازم جانبی مانند آینه و پنجره و همچنین نور را اضافه کنید. با این نرم افزار می توانید پلان های با کیفیت بالا و طراحی های سه بعدی را سریع، آسان و مقرون به صرفه ایجاد کنید.

در طراحی حمام مدیترانه ای خود از چه موادی باید استفاده کنم؟

اگر تا به حال به مدیترانه سفر کرده باشید، احتمالا می دانید که این منطقه سبک خاص خود را دارد، اما می توانید با ترکیب مناسبی از مواد و ویژگی ها، یک فضای مدیترانه ای مدرن در خانه خود ایجاد کنید. برخی از این موارد عبارت اند از :

  • دیوارهای بافت دار از جنس گچ، آجر یا سنگ
  • پنجره ها، درگاه ها و طاقچه های قوسی شکل
  • تیرهای سقفی چوبی یا مصنوعی
  • کاشی های خاکی یا رنگارنگ یا موزاییک هایی روی زمین، دیوارها، زیر دوش و اطراف وان حمام
  • استفاده از تخته چوبی پهن در کف
  • فلزاتی به رنگ گرم، مانند آهن فرفورژه، برنج قدیمی، مس چکش خورده، یا برنز

چگونه حمام مدیترانه ای خود را تزئین کنم؟

طراحی مدیترانه ای از هزاران کشور ساحلی از جمله اسپانیا، ایتالیا، یونان و مراکش نشأت می گیرد. هر کشوری دارای سبک منحصر به فرد خود است، به عنوان مثال در سبک مراکش از منسوجات رنگارنگ استفاده می شود و عناصر دکور با یکدیگر همپوشانی دارند. به عنوان مثال، ترکیب بافت های متعدد، گرما و جذابیت ایجاد می کنند.

خواندن  10 ایده جدید برای حمام که باید امتحان کنید

کاشی و مواد طبیعی

در طراحی حمام مدیترانه ‌ای، کاشی ‌ها معمولاً علاوه بر کف حمام به قسمت های دیگری نیز اعمال می‌ شوند و می ‌توانید این الگوها را ترکیب کنید تا ظاهرهای شگفت ‌آور ایجاد کنید. هنگام انتخاب لوازم حمام مدیترانه ای، از مواد خاکی و طبیعی مانند چوب دستی، حصیری، نی، طناب، کتان و پنبه استفاده کنید. به عنوان مثال، حوله های پنبه ای لوکس کرم و سفید رنگ، جلوه راحت و زیبایی می دهند و از طرفی سبدهای حصیری برای نگهداری لوازم آرایش ایده آل هستند.

سبک روستیک مجلل

لوسترها و ملیله‌ ها یا فرش‌های پیچیده روی زمین و دیوار جلوه‌ ای روستیک و زیبا به دکوراسیون حمام مدیترانه‌ ای می ‌بخشند، اما فراموش نکنید که بخشی از جذابیت سبک روستیک را از طریق تیرهای چوبی، درب حمام کشویی و آویزهای چوبی حوله به نمایش بگذارید.

آینه ها

آینه های حمام به سبک مدیترانه ای معمولاً به همراه قاب چوبی استفاده می شوند. این آینه ها قوسی شکل بوده که مکمل طراحی پنجره ها و درهای قوسی هستند. همچنین می توان از آینه هایی به شکل خورشید نیز استفاده کرد.

یک آینه مزیت اضافه انعکاس نور طبیعی را ارائه می دهد که قابل توجه است زیرا به حداکثر رساندن نور طبیعی و مناظر بیرونی از ویژگی های بارز طراحی مدیترانه ای است.

گیاه

اگر آب و هوا اجازه دهد، استفاده از فضای سبز مدیترانه ای مانند درخت زیتون گلدانی در یک حمام الهام گرفته از مدیترانه بسیار جذاب خواهد. در غیر این صورت، می توانید از یک درخت زیتون مصنوعی استفاده کنید یا شاخه‌ های زیتون یا گل‌های خشک شده را در یک گلدان سرامیکی روستیک به نمایش بگذارید.

سینک دستشویی روستیک

سینک دستشویی روستیک، حوضچه ای که بر روی روشویی حمام قرار دارد، جایگزین بسیار منحصر به فردی برای سینک دستشویی در حمام سبک مدیترانه ای خواهد بود. سینک دستشویی در سبک ها، رنگ ها و مواد مختلفی از جمله سرامیک، شیشه، سنگ، مس، مرمر، تراورتن، بتن و فولاد تولید می شود. برای انتخاب سینک بهتر است به دنبال اشکال گرد یا نامنظم و ارگانیک باشید. علاوه بر این در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب روشویی حمام به سبک مدیترانه ای، استفاده از چوب طبیعی یک انتخاب خاص و جذاب خواهد بود.

خواندن  ایده هایی برای حمام های سیاه و سفید

نورپردازی

با نورپردازی می توانید حمام به سبک مدیترانه ای ظاهر خود را کامل کنید. یک لوستر باروک، حال و هوای تاریخی و کلاسیکی به حمام شما می‌افزاید و دیوارکوب ‌های برنجی ساده ترکیبی عالی از تزیینات و مینیمالیسم را به فضا اضافه می کنند. فانوس های بزرگ یا آویزهای ستاره ای شکل ساخته شده از موادی مانند آهن فرفورژه یا فلز چکش کاری شده به سبک مدیترانه ای نیز می توانند انتخاب خوبی به شمار بیایند.

برای ظاهری متفاوت، پیشنهاد می شود از ترکیبی از فلزات استفاده کنید، اما اگر ظاهر شیک ‌تر و مدرن‌تری را ترجیح می ‌دهید، کافیست تنها از یک روکش فلزی استفاده کنید. توصیه می شود مدتی را صرف جستجو برای پیدا کردن یک سینک دستشویی رنگارنگ و منحصر به فرد کنید تا بهترین سینک را تهیه نمایید.

حمام های مدرن الهام گرفته از سبک مدیترانه می توانند دارای یک پالت رنگی خنثی  و سایه های مختلف کرم و سفید رنگ باشند. پالت رنگی از رنگ‌ های گرم و خاکی مانند قهوه ‌ای گرم، آبی لاجوردی، آبی فیروزه ‌ای، دارچینی و زرشکی همراه با خزه و سبزهای دریایی نمونه ‌ای خیره‌ کننده از سبک مدیترانه مدرن هستند.

هر دو پالت ممکن است با بافت‌های طبیعی محیط مانند تیرهای سقفی سنگی و چوبی به خوبی هماهنگ شوند و یادآور جزایر یونانی باشند.

ایده های حمام به سبک مدیترانه ای را در حمام خود پیاده کنید

اگرچه سبک های طراحی مینیمالیسم اغلب با یک پالت رنگی سیاه و سفید همراه هستند، اما رویکرد مینیمالیستی مدیترانه ای مدرن ترکیبی از پالت های رنگی خنثی یا خاکی با عناصر روستیک، جزئیات آراسته و ترکیبی از بافت ها است. فضای ساده و در عین حال شیک و آفتابی مدیترانه ای ذهن هر فرد را به به مقصدهایی مانند ساحل آمالفی یا جزایر یونان می‌برد.

Rate this post
iman

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *