گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی چیدمان اتاق نشیمن کوچک

طراحی چیدمان اتاق نشیمن کوچک – 8 راهنمای مهم

چیدمان یک اتاق نشیمن کوچک که کارآیی داشته باشد، چالش برانگیز است، به ویژه اگر اتاق نشیمن شما تنگ و باریک باشد. اگر این چیدمان به درستی انجام نشود، ممکن است با یک فضای زندگی روبرو شوید که احساس می ‌کنید بیش از حد شلوغ است یا شبیه یک “کوچه” خالی به نظر می آید. طراحی چیدمان اتاق نشیمن کوچک را در ادامه ببینید.

ما می دانیم که این تصویر در خانه شما مناسب نیست. بنابراین، در اینجا هستیم تا با چند نکته تخصصی در مورد چگونگی چیدمان یک اتاق نشیمن کوچک به شما کمک کنیم.

  1. 1.چرخش 90 درجه

مبلمان را در زاویه 90 درجه و عمود بر طول اتاق قرار داده و اتاق نشیمن طولانی و باریک را اشغال کنید. این اقدام، مرزی ایجاد می ‌کند که به اتاق هویت بخشیده و از احساس تونل مانند جلوگیری می‌ کند. مثلاً صندلی عشق یا صندلی متوسط ​​بارسلونا می ‌توانند این کار را انجام دهند.

  1. 2.طراحی چیدمان اتاق نشیمن کوچک: نقطه کانونی

با ایجاد یک دیوار برجسته، به اتاق کوچک خود یک نقطه کانونی بدهید. از کاغذ دیواری هنری، رنگ مورد علاقه یا چیدمان خلاقانه کار هنری استفاده کنید. در این اتاق، از کاغذ دیواری و گروه بندی آینه ‌ها برای ایجاد نقطه کانونی استفاده کردیم. همچنین می‌ توانید دیوار خود را با قاب عکس یا نقاشی تزئین کنید. قفسه ‌بندی هنری و واحدهای ذخیره‌ سازی می ‌توانند یک نقطه کانونی موثر ایجاد کنند و در عین حال فضای ذخیره ‌سازی اضافی ارائه دهند.

  1. 3.طراحی چیدمان اتاق نشیمن کوچک: برنامه‌ ریزی مسیر

هنگام برنامه‌ ریزی چیدمان فضای خود، مسیرهای خود را در اولویت قرار دهید، به خصوص در خانه ‌هایی با پلان باز. ساده ‌ترین راه، ایجاد یک مسیر مستقیم در یک طرف اتاق است. در این اتاق نشیمن باریک، دو گزینه برای قرار دادن مسیر پیاده ‌روی وجود دارد: در جلوی مبل یا پشت آن.

خواندن  ایده برای طراحی خانه در پاییز

تعیین مسیر پشت مبل فضای بیشتری از اتاق را اشغال می کند، اما به وضوح مشخص می کند که کجا باید راه بروید و فضای نشیمن اتاق را صمیمی‌ تر می ‌کند.

قرار دادن مسیر در جلوی مبل باعث می‌ شود چیدمان اتاق نشیمن بزرگتر احساس شود، اما گردش در فضا و جلوی تلویزیون ممکن است مخل باشد. برای تعیین راه‌ حل مناسب، به این فکر کنید که چقدر ترافیک از اتاق عبور می ‌کند و چگونه می‌ خواهید از اتاق استفاده کنید.

هر طرحی را که انتخاب می‌ کنید، مطمئن شوید که مسیر شما واضح و بدون مانع است. از تله ‌های معمولی مانند فرشی که در نیمه راه قرار دارد و می ‌تواند شما را به زمین بیاندازد اجتناب کنید.

  1. 4.یک گوشه دنج ایجاد کنید

چیدمان این اتاق نشیمن کوچک بر گوشه‌ ای از اتاق تمرکز دارد. صندلی خود را در گوشه‌ ای قرار دهید و به هم نزدیک کنید تا یک چیدمان صندلی دنج و صمیمی ایجاد کنید. صندلی‌ های کناری خود را با کمی زاویه به سمت مبل بچرخانید. این یک مسیر منحنی در اتاق ایجاد می‌ کند که دعوت ‌کننده است و در عملکرد اتاق تداخلی ایجاد نمی‌ کند.

فرش منطقه را طوری گسترش دهید که بتوانید به راحتی از آن عبور کنید. یک صفحه تزئینی، یک میز انتهایی با یک لامپ یا یک گیاه بزرگ در گوشه قرار دهید تا فضا را “جذاب” کنید.

  1. 5.طراحی چیدمان اتاق نشیمن کوچک: یک زاویه جدید را امتحان کنید

قرار دادن مبلمان در زاویه می ‌تواند یک اتاق نشیمن کوچک را عریض‌ تر نشان دهد. معرفی یک زاویه می ‌تواند بهترین راه برای از بین بردن یک فضا باشد. این کار را با مبلمان سبک ‌تر مانند میز یا صندلی برجسته انجام دهید. این باعث می‌ شود اتاق باز و جادار به نظر بیاید.

خواندن  طراحی 12 اتاق زیبا با دیوارهای برجسته آبی

6. میز قهوه را در نظر بگیرید

در نظر داشته باشید که میز قهوه‌ تان می ‌تواند از معمولی ‌ترین عناصر یک اتاق خارج شود. در زمان انتخاب میز قهوه‌ تان، باید خلاق باشید. آیا می‌ توانید با افزودن یک قفسه زیرین، فضای ذخیره‌ سازی اضافی را به‌دست آورید؟ از قطعات منحصر به‌ فرد مانند یک صندوق قدیمی با قابلیت ذخیره ‌سازی اضافی یا یک میز عثمانی (یا دو عثمانی) با فضای مخفی، استفاده کنید.

7. طراحی چیدمان اتاق نشیمن کوچک: چند منحنی اضافه کنید

در چیدمان فضاهای مستطیلی کوچک، خطاهای رایج این است که از مبلمان مستطیلی استفاده می ‌شود. شکل‌ های منحنی جذاب و دلپذیر هستند و می ‌توانند به اتاق شما جلوه و جریان بیافزایند.

به دنبال میزهای قهوه‌ خوری دایره‌ ای و میز ناهارخوری باشید تا به اتاق خطوط منحنی اضافه شود. وسایل روشنایی گرد نیز می ‌توانند به این تلاش کمک کنند.

8.از اتاق نشیمن جديدتان یک طرح ایجاد کنید

در چیدمان یک اتاق کوچک، همواره ابتدا بزرگترین قطعه مبلمان را تعیین کنید. به عنوان مثال، بهترین جا برای مبل بلندتر، قرارگیری در امتداد بلندترین دیوار است.

برای چیدمان بهتر اتاق خود، از نکات حرفه ‌ای استفاده کنید و یک پلان زمین ایجاد کنید. این کار به شما کمک می ‌کند تا قبل از شروع خرید یا اسباب ‌کشی، چیدمان اتاق خود را مشاهده کرده و مشخص کنید که چه چیزی برای افزودن به اتاق نشیمن لازم است. همچنین این کار باعث می شود تا در زمان، هزینه و تلاش تان صرفه‌ جویی کنید.

خواندن  ایده برای طراحی خانه در پاییز

با استفاده از اپلیکیشن RoomSketcher، می ‌توانید به سرعت و به راحتی یک پلان طبقه ایجاد کرده و با ابزارهای طراحی خانه، چیدمان اتاق بهبود ببخشید.

Rate this post
iman

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *