گالری ما

اطلاعات تماس

ایده شگفت انگیز بازسازی حمام

حمام خود را با بودجه کم بازسازی کنید: بررسی 7 ایده شگفت انگیز بازسازی حمام

آشپزخانه اغلب به عنوان قلب خانه توصیف می شود و جایی است که در آن هر فرد زمان شخصی خود را در اولویت قرار می دهد. به هر حال، حمام همان جایی است که اغلب افراد هرروز خود را در آنجا شروع کرده و یا به پایان می رسانند. بر اساس برخی تخمین ها، یک فرد به طور متوسط حداقل 1.5 سال از زندگی خود را در حمام می گذراند و اگر حمام شما مکانی است که می توانید در آن استراحت و تجدید قوا کنید، ممکن است بخواهید زمان بیشتری را در آنجا بگذرانید. ایده شگفت انگیز بازسازی حمام را در ادامه ببینید.

هزینه بازسازی حمام چقدر است؟

طبق آمار به دست آمده از منابع مختلف، میانگین هزینه بازسازی حمام تقریباً 10000 دلار آمریکا است. اکثر صاحب خانه ها بین 6000 تا 15000 دلار خرج می کنند. میزان بازسازی شما بر این قیمت تأثیر زیادی خواهد داشت. شما می توانید بین 3500 تا 7000 دلار برای به روز رسانی وسایل ضروری در یک حمام کوچک تا متوسط هزینه کنید. برای حمام های بزرگتر و اصلی، می توانید حداقل 13000 دلار هزینه پرداخت نمایید.

برای بازسازی حمام ابتدا چه باید کرد؟

در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید قبل از پرداختن به بازسازی حمام باید از خود بپرسید:

  • چرا می خواهم حمام خود را بازسازی می کنم؟ آیا به این دلیل است که قصد اضافه کردن فضایی برای ماساژ و استراحت را دارم، یا تنها قصد ایجاد تنوع و افزایش فضا را دارم؟
  • بودجه من چقدر است؟ عدم نوسازی لوله کشی و پیکربندی های الکتریکی به کاهش هزینه ها کمک می کند.
  • چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارم؟ فضای مورد نیاز به خصوص در شرایطی که مساحت کلی حمام شما کم است، از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. اما باید به یاد داشته باشید که مواردی مانند طاقچه ها را نیز در فضای حمام خود در نظر بگیرید.
  • چند نفر از حمام استفاده خواهند کرد؟ این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا سینک و آینه دوتایی نیاز دارید یا فقط یک سینک کافی است. در نظر بگیرید که آیا مهمانان نیز به این فضا دسترسی خواهند داشت یا خیر.
  • بایدها و خواسته های شما از بازسازی فضای حمام چیست؟ موارد ضروری خود را اولویت بندی کنید.
خواندن  حمام سبک مدیترانه ای؛ تعریفی دوباره از مینیمالیسم

پس از بررسی همه این موارد می توانید بر روی یک کاغذ یا تابلوی کوچک تمامی خواسته های خود را یادداشت کنید تا به شما کمک کند یک چشم انداز از پروزه به دست آورید و جزئیات کوچک را وارد آن کنید. در ادامه برخی از مواردی که می توانید در بازسازی خود بگنجانید را بررسی خواهیم کرد :

1. روشویی را بهبود بخشید

بازسازی نمای کابینت نیاز به حوصله و توجه به جزئیات دارد، اما راهی مقرون به صرفه برای به روز رسانی حمام شما است. اگر روی میز یا روشویی پوسته شده، ترک خورده یا کثیف شده است می توانید را با یک لایه روکش بپوشانید. همچنین می توانید یک روشویی جدید، متناسب با حمام خود سفارش دهید. علاوه بر این، شما می توانید خودتان با استفاده از وسایل قدیمی یک روشویی کوچک و جمع و جور برای حمامتان طراحی کنید.

2. شیرآلات و ابزارآلات را تعویض کنید

تعویض دستگیره های کابینت، کشو، میله حوله، جا دستمال توالت، شیرآلات و لوازم حمام را به عنوان یکی از مراحل بازسازی در نظر بگیرید. این ابزارآلات تنوع زیادی دارند و شامل دستگیره های کریستالی و رنگی و همچنین فلزات در بافت ها و پرداخت های جالب هستند. شما می توانید از مدل های مختلف به صورت همزمان استفاده کنید، اما سعی کنید شیرآلات خود را با رنگ و متریال کابینت ها و روشویی حمام به صورت هماهنگ استفاده کنید.

3. وان حمام را نوسازی کنید

اگر وان شما دارای ترک‌های کوچک و زنگ زدگی سطحی است، یا تنها قدیمی و کثیف به نظر می‌رسد، نوسازی آن می تواند مقرون به صرفه و کاربردی باشد.  نوسازی وان حمام می تواند شامل رنگ آمیزی یک پوشش اپوکسی بسیار سخت بر روی سطح مینا، اکریلیک یا فایبرگلاس موجود است. شما می توانید نوسازی وان حمام را به همراه تعویض دوش، پرده حمام و نصب توالت جدید انجام دهید.

خواندن  ایده هایی برای حمام های سیاه و سفید

4. فضای حمام را به حداکثر برسانید

همه چیز را از روشویی حمام، کابینت دارو و کمد را تماماً بررسی کنید. اقلام را روی یک سطح صاف قرار دهید و از شر مواردی که منقضی شده اند یا دیگر استفاده نمی کنید و نیازی به آن‌ها ندارید، خلاص شوید. همه وسایل را با هم مرتب کنید، به این فکر کنید که چند بار از آن‌ها استفاده می کنید و بر اساس آن سازماندهی کنید. سعی کنید کابینت‌ه دوش، قفسه ‌های دیواری، شیشه ‌ها، کشو های جداکننده‌  سطل‌ ها، سبدها، قفسه حوله ‌ها و قلاب‌ ها و حتی ظروف ویژه‌ ای که برای نگهداری وسایلی مانند لوازم آرایشی طراحی شده ‌اند را دوباره تمیز کرده و مرتب کنید تا همه چیز جای خود را داشته باشد.

5. حمام خود را رنگ آمیزی کنید

در حمام ها گرما و رطوبت زیادی وجود دارد، بنابراین سعی کنید برای رنگ آمیزی دیوارها یک رنگ بادوام و مقاوم در برابر کپک انتخاب کنید. رنگ های روشن اتاق را بزرگتر نشان می دهد. رنگ‌ های سفید ملایم، خاکستری یا پاستلی باعث آرامش می ‌شوند، رنگ های طبف سبز تسکین‌ دهنده هستند و آبی به آرامش می ‌بخشد.

رنگ آمیزی سقف به همان رنگ دیوارها، توهم ارتفاع بیشتر را ایجاد می کند و می تواند جزئیات معماری مانند قالب گیری تاج را برجسته کند. کاغذ دیواری نیز از مواردی است که می توانید در نظر بگیرید و از آن به عنوان یک نقطه کانونی در حمام خود استفاده کنید.

6. عناصر طراحی معماری را اضافه کنید

راه های ارزان زیادی برای بازسازی کف حمام وجود دارد که از جمله آن‌ها می توان به کاشی های مدرن، تخته های وینیل لوکس یا سرامیک های متنوع اشاره کرد. نصب وینسکات بر روی نیمه پایینی دیوارها بافت جالبی می ‌افزاید.

به یاد داشته باشید، ارزان بودن به معنای ارزش پایین نیست. هنگامی که طراحی فضای حمام خود را به درستی انجام دهید  و مراحلی مانند آب بندی و درزبندی را با موفقیت به اتمام برسانید، می توانید با هزینه مقرون به صرفه فضایی عالی را در اختیار داشته باشید. از سوی دیگر، در نظر داشته باشید که پروژه شما به صورت دقیق و با کیفیت انجام شود. پروژه های ضعیف می توانند ارزش خانه شما را کاهش دهند.

7. از لوازم جانبی مناسب استفاده کنید

حمام خود را با استفاده از لوازم جانبی مناسب و زیبا تزئین کنید. بسیاری از  این وسایل عملکرد مضاعف دارند زیرا هم کاربردی و هم زیبا خواهند بود. می توانید از سینی های بامبو روی پیشخوان برای نگهداری صابون و سایر لوازم بهداشتی استفاده کنید و به هم ریختگی ها را کاهش دهید.

خواندن  6 نکته مهم در طراحی حمام به سبک مدرن

یک آویز حوله‌ و لباس‌ را در نزدیکی دوش قرار دهید. یک فرش کوچک و رنگی به حمام اضافه کنید و فضایی تمیز و مشخص برای قرار دادن پاها هنگام بیرون آمدن از حمام در نظر بگیرید.

قرار دادن یک آینه بزرگ می تواند توهم فضای بزرگتر را ایجاد می کند و نور را منعکس می کند تا حمام را روشن تر کند. اگر تنها یک لامپ در مرکز حمام دارید، می توانید از یک لامپ کوچک در کنار آینه نیز استفاده کنید تا نورپردازی داخل حمام شما کامل شود. استفاده از شمع نیز می تواند فضای منحصر به فردی به حمام شما دهد. می توانید گیاهانی را به حمام خود اضافه کنید که در شرایط گرم و مرطوب شکوفا می شوند. همچنین، استفاده از آثار هنری نیز ایده خوبی خواهد بود. اما در صورت استفاده از آثار هنری، باید مراقب باشید که چگونه ممکن است تحت تأثیر رطوبت قرار گیرد.

پیشنهادهای ارزان قیمت برای بازسازی حمام

اگرچه بازسازی یک حمام مستلزم پرداخت هزینه است، اما برای ایجاد مکانی که بتوانید از زمان خلوت خود در آن لذت ببرید، نیازی به بازسازی کامل ندارید. برخی از پیشنهادهای ارزان قیمت برای بازسازی حمام به شرح زیر خواهد بود.

  • رنگ آمیزی کنید
  • شیرآلات را عوض کنید
  • کاشی های دیوارها را تعویض کنید
  • نورپردازی را بهبود بخشید
  • فضای داخلی را افزایش دهید

نکات مهم در کاهش هزینه های بازسازی حمام

 

شما می توانید قبل از انجام هرگونه بازسازی، تغییرات دلخواه خود را به صورت آنلاین از طریق ابزارآلات مختلف انجام دهید و پس از تائید طراحی مورد نظر خود، آن را به مرحله اجرا برسانید.

از جمله نکانی که باید در هنگام بازسازی حمام در نظر داشته باشید عبارت اند از :

  1. برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید.
  2. لوله کشی و وسایل برقی را در صورت نیاز تعویض کرده و در غیر این صورت بدون تغییر نگهدارید.
  3. یک روشویی زیبا و کاربردی در حمام خود قرار دهید.
Rate this post
iman

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *