گالری ما

اطلاعات تماس

نکات مهم هنگام فروش ملک

نکات مهم هنگام فروش ملک

آیا فکر فروش ملک برای شما هم دلهره آور به نظر می رسد؟ این موضوع با توجه به میزان کارها و کاغذبازی های مورد نیاز قابل درک است. همچنین مراحل مختلفی که در هر معامله املاک و مستغلات وجود دارد باعث می شود فرآیند فروش ملک تا حدودی چالش برانگیز به نظر برسد. نکات مهم هنگام فروش ملک که باید بدانید.

معمولاً یک مشاور املاک اکثر پیچیدگی های فروش را مدیریت می کند و برخی از چالش های مربوط به فروش ملک را برطرف می کند. اگرچه کسب راهنمایی از مشاورین املاک عالی است، اما اگر (به عنوان فروشنده) درک گسترده ای از فرآیند فروش داشته باشید، می توانید از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید. چه در یک شهر شلوغ، اطراف شهر یا حومه روستایی قصد فروش ملک را داشته باشید، می توانید از نکات ضروری که در ادامه می آوریم برای افزایش موفقیت فروش ملک خود کمک بگیرید.

۱.نکات مهم هنگام فروش ملک: تعیین قیمت مناسب

یکی از اولین گام‌ها، پیش‌بینی دقیق و واقع‌گرایانه ‌ای از قیمت بازاری است که ملک شما در آن به فروش می رسد. ضروری است که قیمت ‌گذاری را در ابتدای کار به درستی انجام دهید، زیرا آگهی قیمت ها معمولا هر 21 روز ممکن است دچار تغییرات شود. قطعا شما نمی خواهید به قیمت قدیم ملک خود را به فروش برسانید، علاوه بر این، عدم تعیین قیمت دقیق قدرت مذاکره شما را کاهش می دهد.

  • برای پیدا کردن بهترین قیمت، توصیه می کنیم این مراحل را دنبال کنید :
  • دست کم از سه نماینده املاک دعوت کنید تا یک ارزیابی “بدون تعهد” از ملک شما انجام دهند.
  • بازار را برای آگهی ‌های مشابه در منطقه، در طول ۲-۳ ماه گذشته، مورد بررسی قرار دهید.
  • قیمت‌ های واقعی فروش ملک‌ های مشابه را بررسی کنید.

بسته به ویژگی ‌های ملک خود، از جمله سن، اندازه، موقعیت و وضعیت، این تحقیق به شما مرتبط‌ترین ارزش بازار را ارائه خواهد داد. به طور کلی، یک ملک تنها ارزشی را دارد که خریدار حاضر است برای آن بپردازد. بنابراین، در نهایت بازار قیمت را تعیین خواهد کرد. با این حال، با دنبال کردن مراحل بالا، مطمئن می ‌شوید که بهترین قیمت ممکن را برای دستیابی به ارزش واقعی ملک خود به دست خواهید آورد.

۲. تمیزکاری و کاهش آشفتگی

قبل از بازاریابی برای خانه خود، اطمینان حاصل کنید که خانه شما در بهترین حالت قرار دارد. ممکن است نیاز باشد دیوارها را با یک لایه رنگ تازه پوشانده و زمانی را صرف تمیزکاری عمیق و کاهش آشفتگی کنید.

خواندن  7 نکته ضروری برای فروش خانه

می توانید در نظر بگیرید که چند گلدان گل در اتاق‌ها اضافه کنید تا یک احساس زیبا و طبیعی ایجاد شود. اطمینان حاصل کنید که فضای سبز خانه شما در بهترین شکل خود است و همچنین می توانید تعمیرات کوچکی مانند تعمیر شیرآلات یا تعویض چراغ‌ های سوخته شده را انجام دهید. فراموش نکنید که کابینت‌ ها و کمد‌های خود را سازماندهی کنید. فروشندگان معمولاً باید توجه کافی به فضاهای ذخیره‌ سازی داشته باشند و کمدهای دیواری ناخوشایند را به خوبی سازماندهی کنند.

۳. تقسیم بندی کارها، عکس‌برداری، اشتراک‌گذاری و فروختن!

در دنیای امروز، خریداران و فروشندگان هر دو مستلزم شرکت در جلسات باز دید هستند. در این پروسه شما متوجه خواهید شد که تنها خریداران واقعی علاقه‌مند به بازدید از خانه‌ ها هستند و فرایند بازدید معمولاً تنها در شرایطی رخ می دهد که خریداران تصاویر فضا را بررسی کرده باشند. به همین دلیل برنامه ریزی برای کمک گرفتن از یک عکاس حرفه ‌ای املاک از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این امروزه بازدید حضوری از ملک تنها در مراحل پایانی خرید ملک صورت می گیرد و عکس‌ ها یک راه خوب برای جلب توجه و دریافت بازخورد مطلوب از خریداران هستند.

در این زمینه، ما پیشنهاد می ‌دهیم با عکاسانی که تجربه کافی در عکاسی ملک دارند، همکاری کنید. این کار باعث جلب بیشترین تعداد خریداران خواهد شد. عکاسان حرفه ای درباره نور مناسب، ترکیب و زاویه صحیح برای بهترین دید از هر فضا اطلاع دارند. بررسی فضا و عکاسی حرفه ‌ای یک مرحله اساسی در فروش خانه است و به عنوان یک راه قطعی برای افزایش فرصت‌ های فروش ملک در نظر گرفته می شود.

فرقی نمی کند که از یک عکاس کمک می‌گیرید یا خودتان قصد عکاسی از ملک را دارید، در هر دو صورت حتماً مطمئن شوید که :

  • بهترین و مطلوب ترین عکس را به عنوان تصویر اصلی در آگهی قرار دهید. این تصویر باید قابل توجه باشد تا خریداران را ترغیب کند که به باقی تصاویر نگاه کنند، بیشتر درباره ملک شما بخوانند و درخواست بازدید حضوری را ثبت کنند.
  • علاوه بر از مکان‌ های اصلی مانند اتاق‌ های خواب، آشپزخانه و اتاق نشیمن، مطمئن شوید که برخی از جنبه‌ های جذاب ‌تر خانه مانند جکوزی، استخر یا خانه درختی را نیز به تصویر بکشید.
  • برخی از اتاق ‌ها ممکن است در حال بازسازی باشند، اما هنوز می‌توانید به خریداران بالقوه نشان دهید که این اتاق‌ها پس از تغییر چگونه خواهند بود. به عنوان مثال، تصاویر مجازی سه ‌بعدی که با استفاده از برنامه های آنلاین ایجاد شده ‌اند را نشان دهید. این‌ عکس ها باید دقیقاً شبیه تصاویر واقعی باشند. می ‌توانید رنگ‌ ها، بافت‌ها، مواد و مبلمان ‌ها را نیز در عکس ها اضافه کنید.

۴. افزودن ویدیوهای ملک برای جلب توجه بیشتر!

یکی از جدیدترین ترندهای فروش ملک این است که همراه با تصاویر، یک ویدیوی نمایشی ۳-۴ دقیقه‌ ای از ملک خود اضافه کنید. خریداران به آگهی های فروش ملکی که در آنها ویدیو نیز وجود دارد، اعتماد بیشتری دارند. ویدیو یک درک کامل ‌تر از فضا را ارائه می‌دهد. طبق یک نظرسنجی انجام شده توسط NAR در سال ۲۰۱۸، ۷۳٪ از مالکان خانه ترجیح می ‌دهند با مشاور املاکی کار کنند که از ویدیوها در آگهی های فروش ملک استفاده می ‌کند. این موضوع به دلیل کاهش مشکلات ناشی از فاصله فیزیکی و افزایش راحتی در خرید آنلاین بسیار محبوب است.

خواندن  7 نکته ضروری برای فروش خانه

۵. بازاریابی را به جدیت انجام دهید

در زمان فروش یک ملک، بسیار حیاتی است که آگهی ملک شما درست باشد، زیرا به طور گسترده از طریق سایت‌ های ارائه آگهی، رسانه ‌های اجتماعی، دلالان و ایمیل ‌ها به اشتراک گذاشته می ‌شود. برای اطمینان از اینکه آگهی شما نسبت به دیگران برجسته می ‌شود، حتماً باید موارد زیر را در نظر بگیرید :

توضیح کوتاه و دقیق از ملک: به جز قیمت‌گذاری و عکاسی مناسب، آگهی باید شامل تعداد اتاق‌ ها، اندازه اتاق‌ ها، نوع مالکیت (مانند اجاره‌ ای یا مالکیت)، امکانات پارکینگ، جزئیات مالیات و اطلاعات عملکرد انرژی باشد.

نقشه دقیق طبقات: تحقیقات نشان داده است که املاکی که دارای یک نقشه طبقات هستند تا ۳۰٪ توجه بیشتری را جلب می‌ کنند. بنابراین، به خریداران بالقوه خود یک طرح واضح از ملک ارائه کنید. شما می‌ توانید به سرعت یک نقشه طبقات را در اپلیکیشن های آنلاین روی کامپیوتر یا تبلت خود ترسیم کنید.

موقعیت مکانی ملک: موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به امکانات می ‌تواند توجه خریدار را به سمت ملک شما جلب کند. بنابراین، حتماً یک نقشه محلی، اطلاعات مدارس اطراف، حمل‌ونقل عمومی، فروشگاه‌ های اطراف، رستوران ‌ها، کافه ها و امکانات تفریحی را درج کنید. این جزئیات به ویژه زمانی مهم می شوند که می‌ خواهید افرادی که از سرتاسر کشور نقل مکان می‌ کنند را با ملک خود و مجله قرارگیری آن آشنا کنید.

همچنین حیاتی است که آگهی خود را با توجه به خریداران هدف خود، سفارشی سازی کنید. بیایید تصور کنیم که شما می خواهید یک خانه ساحلی را به یک فرد مجرد بفروشید. هنگام نوشتن آگهی، به جای گفتگو در مورد نزدیکی ملک به مدارس یا امکانات عمومی، بهتر است از امکانات آسان دسترسی به ساحل برای پخت غذاهای تابستانی صحبت کنید.

۶.نکات مهم هنگام فروش ملک:  نمایش خانه به صورت مجازی

جلسات مشاهده خانه به صورت مجازی برای خریدارانی که نمی توانند در شهر حضور داشته باشند تا ملک را شخصاً مشاهده کنند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. امروزه، خریداران و فروشندگان ترجیح می ‌دهند که جلسات بازدید ملک را حداقل در سطح مقدماتی بدون دیدار حضوری انجام دهند. راه‌ حل‌ های بسیاری مانند ویدئو کنفرانس وجود دارد که از اسکایپ، گوگل میت و زوم امکان پذیر هستند و با استفاده از آنها می توانید بازدید ملک را به صورت خصوصی برگزار کنید.

خواندن  7 نکته ضروری برای فروش خانه

متناوبا، فرض کنید که در حال تلاش برای فروش ملک جدیدی هستید که هنوز در حال ساخت است. شما می ‌توانید از طریق RoomSketcher به افراد علاقه‌ مند یک راهنمای مجازی از پلان سه بعدی پروژه ارائه دهید. یک تور مجازی به خریداران کمک می کند تا طرح نهایی را به صورت تعاملی مشاهده کنند. به صورت اختیاری، خریداران بالقوه می توانند از چیدمان ملک شما نیز بازدید کنند و در صورت امکان به صورت مجازی شروع به تجهیز خانه به سلیقه خود کنند.

۷.نکات مهم هنگام فروش ملک: مذاکره پس از بازدید از ملک

در مرحله مذاکره برای فروش یک ملک، حیاتی است که یک نماینده املاک در کنار شما باشد. مهارت ‌های مذاکره آن‌ها ابن اطمینان را به شما می ‌دهد که قیمت معقولی برای ملک خود تعیین کنید. طبق اطلاعات انجمن املاک ملی، به طور متوسط فروشنده‌ها خانه‌ های خود را به قیمتی نزدیک به قیمت ارائه شده توسط مشاورین املاک به فروش می رسانند.

همچنین مهم است به یاد داشته باشید که بیشتر خریداران به احتمال زیاد یک مشاور را نیز به همراه خود برای بازدید از خانه می آورند تا آن‌ها ملک را از نظر یکپارچگی ساختاری، حشرات، ایمنی شومینه و غیره ارزیابی کنند. اگر آن‌ها مشکلات مهم یا خسارت ساختاری را گزارش دهند، خریدار احتمالاً از شما درخواست اعمال اصلاحات خواهد کرد. بنابراین، حتماً قراردادی با پیمانکاران خود داشته باشید تا این مسائل را رفع کرده تا فرآیند فروش به طور خوبی پیش برود.

۸. نکات مهم هنگام فروش ملک: بستن معامله

تبریک! سرانجام، یک خریدار علاقه‌مند به خرید ملک روی به روی شما حاضر است. مراحل بعدی به طور معمول شامل موارد زیر هستند:

  • تنظیم حساب امانی یا اسکرو: حتماً یک حساب اسکرو برای دریافت تمام درآمد و اسناد مرتبط با معامله املاک را تنظیم کنید و تا پایان معامله از آن برای تمامی موارد استفاده نمایید.
  • تهیه و بازخوانی قراردادهای خود: یک وکیل را استخدام کنید تا سند فروش ملک شما را تدوین کند و اطمینان حاصل کند که با قوانین کشور یا ایالت شما سازگار است. این امر کمک می ‌کند تا از هرگونه اختلاف حقوقی در آینده جلوگیری شود. همچنین، در هر معامله املاک، بیش از ۱۸۰ برگ کاغذ برای امضاء وجود دارد. در این حالت، معمولا خریداران و فروشندگان از کاغذبازی ها خسته خواهند شد، اما این مسئله نباید مانعی برای خواندن دقیق هر سند باشد و باید بدانید دقیقاً چه چیزی را امضا می ‌کنید.

سخن پایانی در مورد فروش یک ملک

مطمئناً ، فروش خانه کار چالش برانگیزی است، اما اگر هوشمندانه برنامه ریزی کنید می تواند بسیار ساده تر و سودآورتر باشد. برای اینکه ملک خود را از رقبا متمایز کنید، توصیه می کنیم تورهای مجازی و پلان های سه بعدی طبقه را در نظر بگیرید. این پلان ها به خریداران شما کمک می کند تا ملک شما را سریعتر بررسی کنند.

 

Rate this post
iman

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *