گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی پلان محل کار کوچک

5 ایده عالی برای طراحی پلان محل کار کوچک

لازم نیست دفتر شما بزرگ باشد تا مکانی عالی برای کار به شمار بیاید. اگر وسایل اتاق را هوشمندانه بچینید، می توانید فضایی که در اختیار دارید را به حداکثر برسانید. با ایجاد یک پلان کوچک اداری، می توانید چیدمان های مختلف مبلمان را قبل از حرکت یا خرید انجام دهید. بعلاوه، می توانید طرح خود را از قبل به صورت آنلاین دربیاورید تا بتوانید بهترین مکان را برای کار ایجاد کنید و واقعاً از گذراندن وقت در آن لذت ببرید. طراحی پلان محل کار کوچک را در ادامه بخوانید.

همه این پلان ها دارای ابعاد 10 در 11 یا کمتر هستند و برای یک محل کار کوچک بسیار ایده آل خواهند بود.

1. موقعیت قدرت

در این طرح، میز کار در گوشۀ مخالف درب قرار گرفته و به نحوی قرار داده شده است که شما به سمت در نگاه کنید. با قرار گرفتن میز در این موقعیت، شما دید راحتی از هرکسی که به محل کار شما وارد شود، خواهید داشت.

در فنگ شوئی، این نوع طرح به نام موقعیت فرماندهی خوانده می ‌شود و گفته می شود که به شما بهترین توانایی برای مقابله با هر چیزی که از در وارد شود، را می‌ دهد. همچنین این پلان کوچک محل کار شامل دو کمد فایل می‌ شود تا ذخیره ‌سازی شما را به حداکثر برساند. در نهایت، می توانید یک مکان راحت نزدیک به یک پنجره (برای نور طبیعی فراوان) برای مطالعه نیز اضافه کنید.

خواندن  مزایا و معایب یک پلان باز؛ هر آنچه باید بدانید

2.طراحی متمرکز بر مشتری : شیوه ۱

اگر به طور منظم از مشتریان یا همکاران خود میزبانی می ‌کنید، مهم است که طرح پلان اداره کوچک شما نیز نیازهای آن‌ها را پشتیبانی کرده و یک فضای راحت و دلپذیر فراهم کند. این طرح پلان به شما این امکان را می‌ دهد که در مقابل مشتریانتان در میز کار خود نشسته و به صورت روبرو با آن‌ها به مذاکرات چهره به چهره بپردازید. همچنین این امکان را فراهم می ‌کند تا اگر نیاز به نشستن در کنار هم برای مرور اسناد داشته باشید از یک میز و صندلی دیگر استفاده کنید.

همچنین این طرح برای مواقعی که با بیش از یک مشتری ملاقات دارید، انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می کند. صندلی های اضافی کنار میز را می توان جابجا کرد تا افراد بیشتری بتوانند پشت میز بنشینند. از طرف دیگر، صندلی مشتری می تواند برای انجام کنفرانس های سه نفره به کنار میز منتقل شود.

3.طراحی متمرکز بر مشتری : شیوه 2

اگر به فضای کاری بیشتری برای وظایف خود یا فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید، این پلان اداری کوچک، کمدهای بایگانی بزرگتر و همچنین یک میز و محیط کافی برای رفت و آمد را در اختیار شما قرار می دهد. در این پلان فضای کافی برای دو مشتری یا بازدید کننده نیز وجود خواهد داشت.

4. طراحی با استفاده از مثلث کارآمد

آیا در محل کار خود به فضایی برای چاپ و بایگانی نیاز دارید؟ درست مانند آشپزخانه، اگر بتوانید طراحی محیط و چیدمان وسایل را به صورت مثلثی نگه دارید، دفتر شما کاربردی تر خواهد بود. این روش طراحی امکان دسترسی آسان، راحتی رفت و آمد و کارایی را فراهم می کند. به عنوان مثال، همانطور که در این پلان کوچک اداری نشان داده شده است. می توانید میز خود را در یک گوشه مثلث، یک کمد بایگانی در گوشه دیگر و چاپگر خود را در گوشه سوم قرار دهید.

خواندن  مزایا و معایب یک پلان باز؛ هر آنچه باید بدانید

5. طراحی پلان برای اتاق دو نفره

آیا نیاز به اشتراک اتاق کار با یک همکار دارید؟ در اینجا یک پلان کوچک اداری برای به حداکثر رساندن فضای شما آورده شده است.  در این طرح، هر فرد رو به سمت مخالف خود قرار می گیرد تا از حواشی و حواس پرتی حین کار جلوگیری شود. همچنین این امکان را فراهم می‌ کند یک کمد فایل در هر میز و همچنین قفسه های بالای هر منطقه کار قرار بگیرد در نهایت، این طرح پلان محل کار کوچک شامل دو صندلی راحت برای مطالعه است و  از نور طبیعی چندین پنجره بزرگ بهره می برد.

طراحی پلان محل کار کوچک
طراحی پلان محل کار کوچک

چگونه یک پلان اداری کوچک طراحی کنیم؟

بهترین استراتژی برای ایجاد یک پلان اداری کوچک، طراحی پلان قبل از اجرای آن است. می‌توانید از یک ابزار نرم‌افزاری مانند App RoomSketcher برای ترسیم سریع پلان طبقه‌ بندی که قصد دارید برای دفتر خود استفاده کنید، بهره‌مند شوید. با این نرم افزار می توانید ابعاد المان های مختلف فضا، از جمله درها و پنجره ها را اندازه گیری کنید، و مواردی که می خواهید اضافه کنید را بکشید و رها کنید و پنجره ها و درها را به پلان اضافه کنید. در نهایت، مبلمان را اضافه کرده و آن‌ها را جابجا کنید تا زمانی که پلان اداری کوچک خود را به بهترین شکل در اختیار بگیرید.

Rate this post
iman

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *