گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی دفتر کار خانگی

9 نکته ضروری برای طراحی دفتر کار خانگی

آیا قصد دارید یک دفتر کار خانگی به خانه ‌تان اضافه کنید؟ آیا می خواهید دفتر کار خانگی خود را در یک فضای جمع و جور، یک اتاق کوچک یا حتی گوشۀ یک اتاق قرار دهید؟ در این صورت، چند نکته اساسی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا یک محیط کاری مؤثر در خانه ایجاد کنید. طراحی دفتر کار خانگی را در ادامه بخوانید.

اگر کل هفته کاری یا حتی چند ساعت را در محل کار خود سپری می کنید، مهم است که دفتر کار در خانه شما مکانی راحت و جذاب برای گذراندن وقت و انجام کارتان به نحو احسن باشد.

1. موقعیت قرارگیری دفتر کار

دفاتر خانگی در شکل ها و اندازه های مختلفی ایجاد می شود. این دفاتر ممکن است در یک اتاق جداگانه، یک گوشه ساکت و یا حتی در آشپزخانه شما باشد. نکته مهم در انتخاب مکان مناسب برای دفتر کارتان این است که فکر کنید کجا و چه زمانی قرار است کار خود را انجام دهید. اگر مادر پرمشغله ای هستید، میز آشپزخانه می تواند مکان ایده آلی برای رسیدگی به کارها باشد. با این حال، اگر فردی حرفه ای هستید، باید فضایی را انتخاب کنید که از جریانات روزانه و حواس پرتی های خانه دور باشد.

2. فضای کافی را در نظر بگیرید

اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای کار راحت در نظر گرفته اید. از خود بپرسید که آیا می توانید به راحتی از این طرف به آن طرف حرکت کنید، بایستید و پشت میز خود بنشینید. این موارد ممکن است برای برخی افراد بیهوده به نظر برسد و یا فضای مورد نیاز خود را دست کم بگیرند، اما باید در نظر داشته باشید که این موارد تاثیر بسیاری بر روی بهره وری کاری شما خواهند داشت.

برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند کمبود جا، بهتر است از همان اصول اندازه ‌گیری‌ که طراحان حرفه‌ ای برای چیدمان یک اتاق کاری استفاده می ‌کنند، بهره‌مند شوید. در این روش باید حداقل 60 اینچ (150 سانتی‌متر) عرض و 84 اینچ (210 سانتی‌متر) در عمق را برای فضای کار خود در نظر بگیرید.

خواندن  9 نکته اساسی برای ایجاد میزکار در خانه

3. انتخاب میز و صندلی

انتخاب میز و صندلی مناسب برای دفتر کار خانگی ضروری است. میزی را انتخاب کنید که به اندازه کافی پهن باشد تا کامپیوتر شما و هر چیز دیگری که برای انجام کار شما لازم است روی آن قرار بگیرد. شما باید فضای کافی برای قرار دادن تقویم، لیوان چای و یا دفترچه یادداشت داشته باشید. در حالت ایده آل، عرض میز شما باید حداقل 48 اینچ (120 سانتی متر) باشد.

با این حال، اگر تنها چیزی که همیشه از آن استفاده می کنید، یک لپ‌ تاپ است، می ‌توانید با کمترین هزینه میزی را تهیه کنید که نیازهای شما را برطرف کند. اغلب افراد 60 اینچ (150 سانتی متر) عرض یا بزرگتر را راحت ترین ابعاد برای یک میز کار می دانند. همچنین اگرچه یک میز با ارتفاع قابل تنظیم ایده آل است، اما همیشه در محیط اداری خانگی کاربردی نیست. میزی را انتخاب کنید که خیلی بلند نباشد، ارتفاع 28-30 اینچ (70-75 سانتی متر) محدوده قابل قبولی است. همچنین می توانید یک صندلی با کیفیت خوب که در صورت امکان راحت و قابل تنظیم باشد نیز تهیه کنید تا گردن و کمر شما در وضعیت مناسبی قرار بگیرند.

4.طراحی دفتر کار خانگی: ذخیره سازی و قفسه بندی

هنگام طراحی دفتر کار خانگی معمولاً ذخیره سازی نادیده گرفته می شود و واقعاً می تواند بر بهره وری شما تأثیر بگذارد. مطمئن شوید که قفسه‌ ها، کمدهای بایگانی یا فایل ها به اندازه کافی برای نیازهای شما بزرگ و جا دار هستند. گردش کار خود را در نظر بگیرید و ببینید که از چه چیزهایی استفاده می کنید، در حین کار آنها را کجا میگذارید و پس از تکمیل کار کجا قرار می دهید؟

فایل ها و اسناد مورد نیاز خود را روی میز یا در کنار میز قرار دهید. اسنادی که بر روی آنها کار می کنید را در دسترس نگه دارید. سیستم بایگانی خود را نیز در نزدیکی خود قرار دهید. اسناد مرجع را فراموش نکنید و اگر از کتاب ‌های راهنما، کاتالوگ یا کتاب‌ های مرجع استفاده می ‌کنید، قفسه‌ ای را در نزدیکی میز خود قرار دهید تا این کتاب ها را نیز در دسترس داشته باشید.

خواندن  ایده های عالی دفتر کار در خانه

“یک نکته ضروری که همیشه برای یک دفتر کار خانگی توصیه می کنم این است که میز خود را مرتب نگهدارید. باور کنید یا نه، یک میز تمیز بیش از اینکه فضای کاری شما را خوب جلوه دهد، مؤثر خواهد بود و به پاکسازی ذهن شما نیز کمک می کند. محیطی بدون به هم ریختگی تمرکز شما را افزایش می دهد و به شما این امکان را می دهد که بدون حواس پرتی کاغذ ها و اسناد مختلف، یادداشت ها یا کابل های درهم، کارهای خود را انجام دهید.

برای انجام این کار، پیشنهاد می کنم از ابزار سازماندهی مانند قفسه، تخته گیره یا تخته سنجاق استفاده کنید. این ابزار نه تنها به تمیز نگه داشتن میز شما کمک می کنند، بلکه وسایل ضروری را نیز در دسترس شما نگه می دارند. این یک راه هوشمند برای به حداکثر رساندن فضای کاری شما بدون به خطر انداختن عملکرد است.”

5. طراحی دفتر کار خانگی: مکانی برای ملاقات

طراحی دفتر کار خانگی
طراحی دفتر کار خانگی

آیا در طول روز با مشتریان خود ارتباط خواهید داشت؟ اگر فضایی برای داشتن یک محل ملاقات کوچک دارید، ایده آل است. اگر نه، می توانید چند صندلی اضافی در دفتر کار خود قرار دهید تا امکان برقراری جلسات را فراهم کنید. این امر می تواند به سادگی 1-2 صندلی راحت باشد که به راحتی می توان آنها را روی میز کارتان برد.

6.طراحی دفتر کار خانگی: نور پردازی طبیعی

نور خوب برای هر فضای کاری حیاتی است. در صورت امکان فضایی با نور طبیعی و منظره برای کار خود انتخاب کنید. میز خود را رو به پنجره یا در مکانی قرار دهید که صفحه نمایش کامپیوتر شما تحت تأثیر قرار نگیرد.

برچسب های شفاف شیشه یا پرده ‌های پنجره می‌ توانند به کاهش تابش خیره‌ کننده آفتاب بدون تاریک کردن اتاق کمک کنند. شما می توانید نور طبیعی را با قرار دادن یک آینه و با رنگ آمیزی دیوارها به رنگ روشن خود تقویت کنید. یک چراغ سقفی نیز نور عمومی خوبی را فراهم می کند. با یک جفت لامپ در گوشه های اتاق خود می توانید نور خوبی تامین کنید. برای تقویت بیشتر نورپردازی، می توانید چند لامپ کم مصرف نیز در قسمت های مختلف محل کار خود قرار دهید. همچنین می توانید یک اثر هنری دلپذیر یا یک نوشته الهام بخش بالای میز خود قرار دهید. در هر صورت، این موارد به چشمان شما استراحت می دهد و زمانی که از کار خود خسته می شوید می توانید روی آن تمرکز کنید.

خواندن  10 نکته ای که باید هنگام برنامه ریزی برای ساخت یک دفتر کار خانگی در نظر بگیرید

7. وسایل برقی و تکنولوژی را مرتب کنید

هیچ چیز به اندازه سیم ‌هایی که از میز شما آویزان هستند و به همه جا کشیده شده اند، یک دفتر کار خانگی را به هم ریخته ‌تر نشان نمی‌ دهد. سیم های میز خود را پنهان کنید و با این نکات ساده کنترل دستگاه ها و تجهیزات تکنولوژی خود را در دست بگیرید. برخی از این موارد عبارت اند از :

  • یک روتر بی سیم اضافه کنید و سیم های خود را به نصف کاهش دهید
  • از چاپگر بی سیم و ماوس بی سیم استفاده کنید
  • زیر میز خود یک گیره اضافه کنید تا هر سیمی را از میز به پایین هدایت کند
  • هر سیم قابل مشاهده را به قسمت زیرین میز خود یا در امتداد پایه میز وصل کنید
  • سیم های شل را در امتداد زمین با یک بند ساده جمع کنید

8. لوازم جانبی و محیط خود را شخصی سازی کنید

استایل را فدای سبک نکنید! بخش مهم کار از خانه این است که شما می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید دفتر کار شما چه ظاهر و احساسی داشته باشد. دفتر کار خود را با طراحی و سبک خانه خود هماهنگ کنید.

به چیزی که به شما الهام می بخشد فکر کنید. این موارد می تواند یک اثر هنری مورد علاقه، مجموعه ای از اشیاء یا یک رنگ نیروبخش باشد. هنگام برنامه ریزی برای طراحی دفتر کار خانگی خود، این نکات شخصی را نیز در نظر بگیرید. این موارد می توانند حال شما را بهتر کنند و باعث می شوند احساس کنید در خانه هستید.

9. یک پلان برای دفتر کار خانگی خود طراحی کنید

طراحی پلان فضای کار، یک قدم عالی برای سازماندهی افکار شما و اطمینان از اینکه همه انتظارات خود از محل کار را پوشش داده اید است. با اپلیکیشن RoomSketcher می توانید به راحتی یک پلان را به صورت آنلاین ایجاد کنید، چیدمان مبلمان و پلان کف ایجاد کنید، قطعات مختلف مبلمان را امتحان کنید و تعیین کنید که کدام مکان در خانه شما بهترین فضا برای ایجاد محیط کاری است. به این ترتیب قبل از شروع خرید تجهیزات، یک طرح کامل دفتر کار در خانه خود طراحی خواهید کرد.

 

Rate this post
iman

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *